Noch eine kurze Personalie aus dem Microsoft-Universum. Nach der Übernahme des Spieleanbieters Activision Blizzard durch Microsoft (siehe Microsoft will Activision Blizzard übernehmen aus Januar 2022) verlässt deren CEO Bobby Kotick das Unternehmen zum 29. Dezember 2023. Die Übernahme war wohl im Oktober 2023 über die Bühne gegangen, nachdem Wettbewerbsbehörden grünes Licht gegeben hatten.
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Activision Blizzard CEO Bobby Kotick hat wohl gestern (20.12.2023) den nachfolgenden Text im Activision Newsroom an die Angestellten adressiert. Activision Blizzard CEO Bobby Kotick scheidet demnach zwei Monate nach dem Abschluss der Fusion des Unternehmens mit Microsoft aus. Martin Geuß hat die Details in diesem Beitrag sortiert: Die Führungsstruktur wird umgebaut und das Management in das Xbox-Management integriert.
Extraordinary People,
Over the years, my passion for video games has often been attributed to Pitfall!, River Raid, and Kaboom!. I love those Atari 2600 games, but the game that first captured my imagination was Mystery House, developed by Roberta and Ken Williams. I played it on a borrowed Apple II night after night while in college at the University of Michigan.
Mystery House was a text adventure with some primitive sprite-based graphics. (Fittingly, we now own Mystery House and the company that published it, Sierra On Line.) The world in which the game was played was largely left to the player's imagination. I envisioned rich, vast worlds with all sorts of interactive, animated life that would enable players to fulfill their varied aspirations—all in a simulated universe that offered unlimited possibilities for challenge, connection, and fun.
Forty years later, as my last day leading this company inches closer, I marvel at how far the talented people at our company have come toward realizing the great potential of games. You have transformed a hobbyist form of entertainment into the world's most engaging medium. It has been the privilege of my lifetime to work alongside you as we broadened the appeal of games.
Perhaps the most important part of my job has been to help bring talented people together, provide the best resources possible, and foster an environment that encourages inspiration, creativity, and unwavering commitment to excellence.
I cannot adequately express the pride I have in the people who continue to contribute to our success and all those who have helped throughout my 32 years leading this company.
We are now part of the world's most admired company. That isn't an accident.
Phil Spencer has appreciated the magic of ABK for decades. When he approached Brian and me two years ago and proposed acquiring the company, it was immediately obvious that the combination of our businesses would enable us to continue to lead as the list of capable, well-resourced competitors grows.
Phil shares our values and recognizes our talents. He is passionate about our games and the people who make them. He has bold ambition.
As we move into our next exciting chapter, you could not be in better hands.
I will always be profoundly grateful to the people who contributed tirelessly to building this company and I am confident you will keep inspiring joy and uniting people through the power of play.
With gratitude and appreciation,
Bobby Kotick
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Ihm wird als Spieler von Blizzard Spielen sicher niemand nachweinen inkl. meiner Wenigkeit. Als Blizzard von Activision übernommen wurde, änderte sich einiges und zwar nicht zum Besseren.
Es stellt sich nur die Frage, ob es unter der Ägide von Microsoft wieder besser werden kann. Ich bin da skeptisch.
Ob Microsoft Activison Blizzard (ActiBlizz) gut tut wir die Zeit Zeigen?
Wenn es Microsoft schafft, eine funktionierende Qualitätssicherung einzurichten, wäre das Positiv. Diablo IV hat in der Saison II zu viele Bugs gehabt. Teilweise konnten die auch als Exploit genutzt werden. Regelmäßige Hotfixes waren die folge.
Im ungünstigsten Fall wird irgendwann zum spielen der Spiele ein Microsoft Konto vorausgesetzt werden.
"Wenn es Microsoft schafft, eine funktionierende Qualitätssicherung einzurichten, wäre das Positiv."
*prust* – die bauen sie seit zig Jahren überall kräftig ab.
Meine Erfahrung mit Microsoft zur Übernahme von Studios ist nicht die Beste: Was nicht rennt, wird platt gemacht. No mercy.
MSTS, MechWarrior und noch etliches mehr… aufgekauft und entsorgt.
Hoffen wir mal nicht, das Microsoft einen auf EA macht.
"EA kills" Comics gibt es ja in unterschiedlichen Ausführungen.
Alternativ dazu zeigt auch das Bild "EA graveyard" von "K.P. McCalla" gut was EA in den letzten Jahrzehnten gemacht hat.
Seitdem EA Maxis und Phenomic Game Development versenkt hat, habe ich kein EA Spiel mehr gekauft.